Starszy specjalista do spraw obsługi finansowo-księgowej

Opublikowano przez Biuro Karier w dniu

  • Praca
  • Warszawa

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
00-583 Warszawa Al. Ujazdowskie 1/3
Dołącz do nas jako:

Starszy specjalista do spraw obsługi finansowo-księgowej dysponenta części 16 w zakresie udzielonych dotacji w Wydziale Rachunkowości I w Biurze Budżetowo-Finansowym

Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Na bieżąco kontroluje i ewidencjonuje dokumenty księgowe w zakresie udzielonych dotacji.
  • Sprawdza dokumenty i przygotowuje wypłaty dotacji.
  • Opiniuje pod kątem finansowym wszystkie projekty umów, wniosków oraz innych dokumentów (sprawozdania z rozliczenia dotacji) związanych z udzieleniem i rozliczeniem dotacji ze środków będących we właściwości dysponenta części 16.
  • Na bieżąco kontroluje wyciągi bankowe z właściwymi dokumentami księgowymi i saldami na kontach księgowych.
  • Przekazuje środki finansowe w ramach dotacji podmiotowych i celowych, środków europejskich oraz przeprowadza analizę, weryfikuje i ocenia finansowe wykorzystanie dotacji budżetowych.
  • Przygotowuje dokumentację dla NIK i wkład do interpelacji poselskich i zapytań dziennikarzy w zakresie dotyczącym dysponenta głównego.
  • Archiwizuje dokumenty zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • Powyżej 1,5 roku doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych w księgowości
  • Znajomość przepisów prawa z zakresu: ustawy o finansach publicznych wraz z przepisami wykonawczymi, ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, ustawy o rachunkowości, sprawozdawczości i rozporządzeń wykonawczych do ustawy, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, organizacji i funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
  • Posiadanie kompetencji miękkich: organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, rzetelność, komunikacja
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe magisterskie lub studia podyplomowe z zakresu rachunkowości lub finansów
  • Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych przy udzielaniu i rozliczaniu dotacji
  • Przeszkolenie w zakresie: systemu bankowości elektronicznej TREZOR i rachunkowości lub finansów publicznych
  • Znajomość przepisów prawa z zakresu ochrony danych osobowych oraz znajomość obsługi systemu finansowo – księgowego Quorum, systemu bankowości elektronicznej NBE oraz systemu obiegu dokumentów EZD
Co oferujemy
    • Ruchomy czas rozpoczęcia pracy pomiędzy 7.00 a 9.30
    • Indywidualny rozkład czasu pracy
    • Częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna)
    • Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy
    • „Trzynaste” wynagrodzenie
    • Możliwość rozwoju i współpracy z ekspertami
    • Bogaty pakiet szkoleń, możliwość refundacji kosztów nauki języka, studiów podyplomowych
    • Karty sportowe lub dofinansowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych
    • Dopłata do biletów na imprezy kulturalne
    • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
    • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
    • Dofinansowanie do przedszkola
    • Dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych
    • Zniżki na wypoczynek w ośrodkach wypoczynkowych
    • Możliwość wykupienia na preferencyjnych warunkach pakietu medycznego dla pracownika i członków rodziny, oraz ubezpieczenia zdrowotnego i polisy na życie
    • Możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej
    • Możliwość skorzystania z niskooprocentowanej pożyczki
    • Wsparcie finansowe w trudnej sytuacji życiowej
    • Możliwość angażowania się w organizowane akcje wolontariackie
    • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
    • Miejsce do odświeżenia się
    • Stołówka pracownicza
    • Strefa aktywności
    • Dobra lokalizacja
    • Miła atmosfera pracy
    Dostępność
    • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
    • Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np.większa czcionka w materiałach drukowanych).
    • Zwiększamy czas poszczególnych metod i technik naboru dla osób ze szczególnymi potrzebami.
    • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
      W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
    Warunki pracy

    Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

    Pracownik wykonuje czynności o charakterze:

    – statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,

    – dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.

    Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.

    Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska opisane jest pod adresem:https://www.gov.pl/web/premier/Informacja-o-dostepnosci-KPRM-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami

    Dodatkowe informacje

    Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub które są wskazane jako dodatkowe.

    Jeżeli ofertę składasz elektronicznie, wymagane w ogłoszeniu oświadczenia muszą być podpisane:

    –        własnoręcznie i przesłane w formie skanów/zdjęć (poprosimy Cię o dostarczenie oryginałów tych oświadczeń przed rozpoczęciem rozmowy kwalifikacyjnej) lub

    –        podpisem elektronicznym kwalifikowanym.

    Oferty otrzymane lub uzupełniane po terminie nie będą rozpatrywane.

    Jeżeli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).

    Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.

    Wzory oświadczeń obowiązujących przy naborach do pracy w KPRM dostępne są tutaj:

    https://www.gov.pl/attachment/0a04f9e3-44a6-473a-985c-835b8148087d

    Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi zasad organizacji naboru, które są dostępne tutaj: https://www.gov.pl/web/premier/nabory-w-sluzbie-cywilnej

    Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z niepełnosprawnościami.

    Przewidujemy możliwość przeprowadzenia naboru częściowo zdalnie.

    Informacje na temat Procedury zgłoszeń wewnętrznych w KPRM znajdują się na stronie:
    https://www.gov.pl/web/premier/sygnalisci-wewnetrzni 

    Planujemy następujące metody/techniki naboru:
    • weryfikacja formalna dokumentów
    • test wiedzy
    • rozmowa kwalifikacyjna

    Twoja aplikacja musi zawierać

    (dokumenty niezbędne)

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (na przykład w celu potwierdzenia długości doświadczenia zawodowego w szczególności: świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, wskazujące okres współpracy; w celu potwierdzenia rodzaju doświadczenia zawodowego w szczególności: opisy stanowisk pracy, zakresy obowiązków itp.)
    • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dołącz, jeśli posiadasz

    (dokumenty dodatkowe)

    • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego (na przykład w celu potwierdzenia długości doświadczenia zawodowego w szczególności: świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, wskazujące okres współpracy; w celu potwierdzenia rodzaju doświadczenia zawodowego w szczególności: opisy stanowisk pracy, zakresy obowiązków itp.)
    • Dokumenty potwierdzające przeszkolenie w zakresie: systemu bankowości elektronicznej TREZOR i rachunkowości lub finansów publicznych
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru

    Aplikuj do 17 listopada 2025

    na adres:

    1.   Wysyłając na adres:
    Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
    Biuro Kadr i Rozwoju Zawodowego
    Al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa

    2.   Składając osobiście:
    Dziennik Podawczy, al. Szucha 14, Warszawa (pn.-pt., 8.15-16.15).

    3.   Aplikując przez ePUAP lub na adres: rekrutacja@kprm.gov.pl

    Uwaga: załączniki znajdujące się w udostępnionej w Internecie przestrzeni dyskowej (w popularnych chmurach) nie będą pobierane.

    Na kopercie/w tytule maila dopisz: BIP: 157848, BBF/17

    Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:

    – 22 694 65 95 – komórka ds. rekrutacji
    – 22 694 71 47 – Biuro Budżetowo-Finansowe
    Więcej o pracy w urzędzie

    • Dokumenty należy złożyć do: 17.11.2025
    • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
    • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
    Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE – KLAUZULA INFORMACYJNA

    Informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się na stronie:

    https://www.gov.pl/web/premier/dane-osobowe—klauzula-informacyjna

    Aby ubiegać się o tę pracę, wyślij swoje dane e-mailem na rekrutacja@kprm.gov.pl

    Kategorie: