Radca Prawny

  • Pełny etat
  • Warszawa

Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy

Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy poszukuje kandydatek i kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miasta Stołecznego Warszawy, pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa

Radca prawny
Samodzielne Wieloosobowe Stanowisko Pracy Radców Prawnych
w Biurze Spraw Dekretowych

Do kiedy musisz złożyć dokumenty: 14 lipca 2025 r.

Zakres zadań:

Główne odpowiedzialności:

  • sporządzanie i opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów: zarządzeń, uchwał, umów, decyzji oraz innych spraw przekazywanych do zaopiniowania,
  • wykonywanie zastępstwa procesowego,
  • monitorowanie zmian przepisów prawa,
  • udzielanie wyjaśnień o obowiązującym stanie prawnym, interpretacja przepisów prawnych.

Charakterystyka pracy:

  • wydawanie opinii prawnych, udzielanie porad prawnych, konsultacji oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa w sprawach związanych z realizacją zadań przez urząd,
  • musisz znać zagadnienia potrzebne do realizacji zadań oraz akty prawne:
    • ustawa o gospodarce nieruchomościami,
    • ustawa Kodeks postępowania administracyjnego,
    • dekret z dnia 26 października 1945 r. o własności i użytkowaniu gruntów na obszarze m.st. Warszawy,
    • ustawa Kodeks cywilny,
    • ustawa Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi,
    • ustawa o ustroju miasta stołecznego Warszawy,
    • ustawa o samorządzie gminnym,
    • ustawa o księgach wieczystych i hipotece,
    • ustawa Prawo geodezyjne i kartograficzne,
    • ustawa o drogach publicznych,
    • ustawa o dostępie do informacji publicznej,
    • ustawa Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną,
    • ustawa o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,
    • ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
    • ustawa o ogrodach działkowych,
    • ustawa Prawo budowlane,
    • ustawa o ujawnieniu w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego,
    • Kodeks Napoleona z 1808 r.,
    • zarządzenie nr 626/2024 Prezydenta m.st. Warszawy z 27 marca 2024 r. w sprawie wprowadzenia procedur postępowania w Biurze Spraw Dekretowych w zakresie rozpoznawania wniosków.

 Warunki pracy:

 Miejsce pracy: Kruczkowskiego 2, piętro 3. Wejście do budynku bez barier architektonicznych. Windy nie posiadają głosowego systemu informacji oraz oznaczeń brajlem. W budynku znajdują się toalety dostępne dla osób z niepełnosprawnościami. Drzwi do pomieszczeń oznakowane tabliczkami w systemie brajla oraz NFC.

Stanowisko pracy: przy komputerze, obsługa urządzeń biurowych, prowadzenie rozmów telefonicznych, bezpośredni kontakt z klientem, przemieszczanie się w budynku oraz wyjścia służbowe.

Oferujemy

  • umowę o pracę,
  • dodatek stażowy (przysługuje po przepracowaniu 5 lat na podstawie umowy o pracę),
  • rozwój zawodowy,
  • trzynaste wynagrodzenie,
  • dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych,
  • szeroką ofertę świadczeń socjalnych dla Ciebie i Twojej rodziny,
  • zapomogi i pożyczki na cele mieszkaniowe.

Niezbędne wymagania:

  • obywatelstwo polskie,
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  • niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • nieposzlakowana opinia,
  • umiejętność obsługi komputera[1], w tym podstawowych programów do edycji dokumentów,
  • wykształcenie wyższe o kierunku prawo,
  • powyżej 3-letnie doświadczenie zawodowe związane z obsługą prawną,
  • uprawnienie do wykonywania zawodu radcy prawnego,
  • kompetencje: identyfikacja z urzędem, sumienność, samodzielność, komunikacja, współpraca, obsługa klienta zewnętrznego lub wewnętrznego.

Dodatkowe wymagania:

  • powyżej 2-letnie doświadczenie zawodowe w administracji publicznej.

W miesiącu poprzedzającym datę opublikowania ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.[2]

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • curriculum vitae (CV) z przebiegiem nauki i pracy zawodowej,
  • list motywacyjny,
  • kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych o kierunku prawo,
  • kopia dokumentu potwierdzającego uprawnienie do wykonywania zawodu radcy prawnego,
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeśli zamierzasz skorzystać z uprawnienia do pierwszeństwa w zatrudnieniu[3],
  • oświadczenie o:
    • posiadanym obywatelstwie,
    • pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
    • nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
    • posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
    • wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb tej rekrutacji.

[!] Odznaczenie w elektronicznym formularzu oświadczeń jest równoznaczne z ich złożeniem.

Jak złożyć swoją ofertę

Dokumenty złóż przez system elektronicznej rekrutacji urzędu (system e-Rekrutacje): Warszawa | e-rekrutacje (um.warszawa.pl). Wypełnij formularz aplikacyjny dotyczący interesującej Cię oferty pracy i dołącz niezbędne dokumenty. Aplikację przez system e‑Rekrutacje możesz złożyć również w siedzibach Urzędu m.st. Warszawy, pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa; piętro 14, punkt obsługi klienta oraz w siedzibach urzędów dzielnic m.st. Warszawy.

Dodatkowe informacje

W naszym urzędzie każdy ma równe szanse. Zachęcamy do składania aplikacji osoby z niepełnosprawnościami.

Opis dokumentów, które potwierdzają poszczególne wymagania znajdziesz na stronie: Warszawa | e-rekrutacje (um.warszawa.pl).

[1] Jeżeli samodzielnie złożysz skutecznie aplikację w systemie elektronicznej rekrutacji, uznamy, że spełniasz wymóg.

[2] W rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

[3] O którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.

Aby ubiegać się o tę pracę, odwiedź stronę erekrutacje-bip.um.warszawa.pl.

Skip to content