Podstawa prawna
Zarządzenie Rektora WAT nr 44/RKR/2020 z dnia 3 czerwca 2020 r. zmieniające zarządzenie w sprawie zasad podziału i wydatkowania środków finansowych WAT przeznaczonych na działalność Samorządu Studenckiego WAT, Samorządu Doktorantów WAT oraz uczelnianych organizacji studenckich i uczelnianych organizacji doktorantów
Zarządzenie Rektora WAT nr 2/RKR/2019 z dnia 14 lutego 2019 r. w sprawie zasad podziału i wydatkowania środków finansowych WAT przeznaczonych na działalność Samorządu Studenckiego WAT, Samorządu Doktorantów WAT oraz uczelnianych organizacji i uczelnianych organizacji doktorantów
Kto może ubiegać się o dofinansowanie?
O dofinansowanie mogą ubiegać się uczelniane organizacje studenckie oraz uczelniane organizacje doktorantów działające w WAT, studenci i doktoranci WAT.
Na co można otrzymać dofinansowanie?
W przypadku organizacji:
- projekty naukowe;
- udział członków organizacji w przedsięwzięciach popularyzujących naukę oraz WAT;
- przedsięwzięcia, które są realizowane w ramach regulaminu Organizacji – podnoszenie kwalifikacji członka organizacji, udział członka w konferencji naukowej, pobranie materiałów z magazynu na zabezpieczenie wydarzeń organizowanych przez organizację.
W przypadku studentów oraz doktorantów nie będących członkami organizacji:
- uczestnictwo w konferencji;
- zabezpieczenie materiałowe wydarzenia o charakterze naukowym organizowanym przez studentów i doktorantów WAT.
Jaka jest wysokość dofinansowania?
Organizacje mogą ubiegać się o dofinansowanie w dwóch kategoriach:
- do 6000 złotych, w przypadku:
- projektów naukowych;
- udziału członków organizacji w przedsięwzięciach popularyzujących naukę oraz WAT;
- do 2500 złotych, w przypadku:
- przedsięwzięć, które są realizowane w ramach regulaminu Organizacji – podnoszenie kwalifikacji członka organizacji, udział członka w konferencji naukowej, pobranie materiałów z magazynu na zabezpieczenie wydarzeń organizowanych przez organizację.
Studenci oraz doktoranci WAT niebędący członkami organizacji mogą ubiegać się dofinansowanie do 2500 złotych na:
- uczestnictwo w konferencji;
- zabezpieczenie materiałowe wydarzenia o charakterze naukowym organizowanym przez studentów i doktorantów WAT.
Kiedy i gdzie złożyć wniosek o dofinansowanie?
Aby ubiegać się o dofinansowanie na projekt naukowy oraz udział członków organizacji w przedsięwzięciach popularyzujących naukę, promujących WAT należy złożyć wniosek do końca lutego. Wnioski złożone po tym terminie mogą otrzymać dofinansowanie pod warunkiem niewykorzystania środków na wnioski złożone w terminie.
Pozostałe inicjatywy mogą otrzymać dofinansowanie po uprzednim złożeniu wniosku o uruchomieniu środków, w którym należy wskazać cel oraz termin ich wykorzystania. Wnioski te będą przyjmowane na bieżąco.
Wnioski składa się w Dziale Spraw Studenckich – p. 93 bud. 100 (Sztab).
Wykorzystanie oraz rozliczenie środków finansowych
W przypadku uruchamia środków na zadanie, z którym wiąże się wyjazd studenta lub doktoranta dodatkowo należy złożyć wniosek o pobycie podróży służbowej krajowej lub zagranicznej:
- Wniosek o skierowanie w podróż służbową na terenie kraju
- Wniosek o skierowanie w podróż służbową zagraniczną
Więcej informacji na temat procedur związanych z wyjazdem zagranicznym znajdziecie Państwo pod adresem www.wat.edu.pl/dzial-wspolpracy-miedzynarodowej/procedury-wyjazdowe/
W przeciągu 7 dni po powrocie student lub doktorant zobowiązany jest do złożenia w Dziale Spraw Studenckich faktur oraz delegacji celem rozliczenia kosztów podróży.
W przypadku uruchamiania środków na zadanie wiążące się z pobraniem materiałów znajdujących się w magazynie WAT, należy:
- sprawdzić ich dostępność w magazynie;
- wypełnić druk „Zapotrzebowanie do Działu Zaopatrywania”
- wskazać osobę (pracownika WAT) odpowiedzialną materialnie, która przyjmie na stan materiały, które nie mogą zostać rozdysponowane w formie jednorazowego rozchodu;
- złożyć wypełnione zapotrzebowanie w Dziale Spraw Studenckich.
W przypadku uruchamiania środków na zadanie wiążące się z zakupem materiałów, należy:
- sprawdzić, czy materiały są dostępne w magazynie – dostępność w magazynie uniemożliwia dokonanie zakupu na zewnątrz;
- przeprowadzić procedurę zapytania ofertowego w sprawie zakupu materiału;
- wypełnić druk „Zamówienie” (uwzględnić koszt dostawy, jeśli jest taka potrzeba)
- w uzasadnieniu zamówienia należy opisać powód wyboru danej oferty;
- złożyć wypełnione zamówienie w Dziale Spraw Studenckich.
Jak wygląda rozliczenie zamówienia?
W przypadku zakupu materiału z zewnątrz istnieją dwa sposoby opłacenia faktury:
- dostarczenie faktury VAT do Działu Spraw Studenckich. Faktura zostanie opłacona przez Kwesturę.
- opłacenie faktury VAT z własnych środków finansowych. Następnie dostarczenie jej do Działu Spraw Studenckich wraz z dowodem płatności (np. potwierdzenie przelewu); odebranie należności za fakturę w Kasie WAT.
Dane do faktury VAT
Wojskowa Akademia Techniczna
im. Jarosława Dąbrowskiego
ul. gen. Sylwestra Kaliskiego 2
00 – 908 Warszawa
NIP: 527 – 020 – 63 – 00
Szczegółowe informacje – tel. 261 837 274 lub kamila.falacinska@wat.edu.pl
Zarządzenie Rektora nr 44/RKR/2020 z dnia 3 czerwca 2020 r. zmieniające zarządzenie w sprawie zasad podziału i wydatkowania środków
finansowych WAT przeznaczonych na działalność Samorządu Studenckiego WAT, Samorządu Doktorantów WAT oraz uczelnianych organizacji
studenckich i uczelnianych organizacji doktorantów
Zarządzenie Rektora nr 2/RKR/2019 z dnia 14 lutego w sprawie zasad podziału i wydatkowania środków finansowych WAT
przeznaczonych na działalność Samorządu Studenckiego WAT, Samorządu Doktorantów WAT oraz uczelnianych organizacji studenckich i uczelnianych organizacji doktorantów